- 2022.01.05.
Rhinar 2. rész: avagy „Többet ésszel, mint ész nélkül…”
Kis (nem tervezetten nagy) pihenő után nekifutok Rhinar barátom második fejezetének, amiben a különféle equipmentekről, és a forráskezelésről írnék egy keveset.
Equipmentek
Eleinte izomból ment be minden, amin L/F betű szerepelt. Az sem volt baj, ha a lap alján látta ezt az ember egy apró karikában, vagy rombuszban. Aztán kb a 20. játékot követően – egy kis baleset következtében – rá kellett jönnöm, hogy ebben az esetben is meglepő a FaB, ugyanis nem mindig a spoiler a táp, és ezt mindenképpen ajánlom minden hitetlen figyelmébe. Az ominózus eset az volt, amikor a nevezés előtt öt perccel jöttem rá, hogy se Tunika, se csizmi, sem az istenített Skullkap nincs nálam. Ők – míg én robotoltam a versenyen – lelkesen napoztak a dolgozóasztalomon, és élvezték a szabadságot. A kényszer nagy úr. Mivel blitz eventet toltunk, így a hirtelen kéznél lévő Commonok adták ki Brute-om fegyverzetét. Az eredmény megdöbbentő volt. Szeretett hősöm a gambling faktorok egy jelentős részét hátrahagyva egyenesen szárnyalt az égbe, és sorra győzte le az ellenfeleket. Bár a finish nem volt meg – 4. hely – mégis azt kell mondjam, hogy az addigi legsikeresebb eredményt sikerült az asztalra tennie, engem pedig megindított az úton, hogy az alapoktól gondoljam újra Rhinar felszereléseit.
Fyendal’s Spring Tunic Vs. Heartened cross strap adta az első vonulatot. Hát igen … míg a tunikát használtam, sohasem volt világos, hogy mindamellett, hogy Rhinarom erőteljesen emlékeztetett egy nagyon csúnya gésára, aki mellesleg bazi nagy bunkót lóbál. A tunikába öltözve, fején egy csecse sitykával, egy tolvajok szerencséjével szórakozó kesztyűvel a kezén és az egyetlen gyári tartozékkal a csizmivel röhejesen festett lelki szemeim előtt, de legalább akkori áron belekerült ez a bohócruha vagy 180k-ba. (Ha az ellenfél vizualizálta az ellenfelet, sanszosan halálra röhögte magát). Az egyik legdrágább elemet a Tunikát egy Rhinarhoz sokkal inkább passzentos szerkó váltotta egy veretes bőrpánt-vért formájában.
Az első körben még meglepetésként ért egy jó kéz, és egy szerencsés kezdődobás után, hogy ellenfelem üres kézzel fogadott egy 17-es pofont, amibe mindössze saját fegyverzetét tudta beletolni 3 sebzés védésére, és mondhatni meg is pecsételődött a sorsa. Elnyeltem a következő körös 12-es csapást tőle és már ment is neki vagy tizenkettő úgy, hogy egy lapja volt belevédeni. De mi hozta ezt a rettenetes dinamikát. A fordulatot ez a csecse kis Common adta 2 resource formájában, amikor már szegény ellenfelem üresen izzadó kézzel nézte mi történik, a vértet betörve 2-ért még oda tudtam csavarni egy 6-ost. Igen jól látjátok: egy aggro blitz esetében a Tunika lassú, körülményes, és a 3. körre ad egy resource pontot. Emellett ha beteszem védeni egyért, máris használhatatlanná válik. Így nem szenvedtem nagy veszteséget. De az első körben elsüthető 2 resource nyereség masszív tápként jelent meg. Így azt kell mondjam, ez esetben ha almát hasonlítok almához, akkor is a Common lap nyert az egyik legértékesebb Legend lappal szemben.
Arcanite Skullcap Vs. Hope merchant’s hood.
Megint egy érdekes kérdés tört a felszínre. Mi a fenének akar egy agro dekk egy hátrányból jól védekező és arcane barrier skillel kitömött – mellesleg sokért csak sokat tud védeni – tökfödőt, amikor nem cél a hátránybekerülés sem és az sem, hogy hagyjuk az ellent lövöldözni ész nélkül. Ellenben ez a csodás kis Common fantasztikus megoldás volt, amikor egy végső fordításra volt szükség, vagy a kivégzéshez egy megfelelő pitch-value hiányzott, vagy éppen egy nem elég erős kezdőkézre választottam kezdést.
A „költség nélküli” muligan adta második esélyt Fortuna elég sokszor díjazta, és nem utolsó szempont, hogy nem a komplett kéz cserélődik, hanem az általam választott, jelenleg impotens lapokat ástam vissza egy jobb húzás reményében. Az esetek többségében nagyon jó eredményt hozott a jól időzített törés, amikor meg nem, akkor sem szidhattam senkit egy gambling alapú dekk esetében.
Scabskin leathers Vs. Ironroot leg.
Ez volt az az elem, amire nem igazán tudtam egyebet lépni, mivel „csak ez maradt”. Egyet védett a kettő helyett, és szegénykém nem büszkélkedhetett semmilyen kimagasló egyéb tudománnyal, de a célnak megfelelt.
Összességében nem volt túl hatékony, de szerepjátékos énem szakaszoltan fel-felröhögött, amikor elképzelte a vascsizmában „osonó” ragadozót, amint csattogva lerohanja ellenfelét. Az egy dolog, ami vígasztalt, hogy azért mégsem egy tunikában feszített hősöm. Így mégiscsak férfiasabb volt. Emellett volt még egy előnye: „Ha nincs kockadobás, akkor nem kell a Gambler’s Gloves sem!!!”
Gambler’s Gloves Vs Giant gauntlets.
Hát persze, hogy ő is besegített a még nagyobb pofonok bevitelében. Míg a szerencsével játszó cucc egyszer kihúzott minket egy „kellemetlen helyzetből” (és feszegethettük a szerencsénket tovább: nekem volt egy mérkőzésem, amikor 6 db 1-est sikerült egymás után dobnom.) addig az óriások kesztyűje fokozta az amúgy is jó, vagy optimális helyzeteket. Jól gondoljátok, az első körös nagy pofonokban jelentős része van a cuccosnak. És ha egyszer sül is el, pont eleget tesz hozzá a csapáshoz, hogy komolyan kelljen venni brute-unk amúgy sem elhanyagolható átütő erejét.
Összegezve a tapasztalat az volt, hogy egy Blitz eventen a 180-200 dodóval szemben a 1 dollár összérték masszívan felveszi a versenyt, és emellett még hatékonyabb is lehet, amennyiben megfelelő körültekintéssel használja fel az ember a dolgokat. Amikor nekifuttok a játéknak, és elkezditek az Armorykat, vagy a gyakorlást, nem kell a világ pénzét beletenni egy Hero megfelelő működésébe, érdemes low-budget dekkekkel megkezdeni a gyakorlást és becinkelni pár lapot a tesztelésekhez.
Mi lesz a Classic Constructed-del?
De eddig csak a Blitz formától esett szó. Márpedig a „Nagyfiúk” igazi menete a Classic Constructed, ahol már nem elég egy-két kört előre látni, és nem is tudsz 2 kör alatt kivégezni valakit. Itt már a hosszú távú többször is triggereltethető stuffok is valós értéket és értelmet kapnak, mivel a játékok 6-12 körökig is eltarthatnak. Itt már valóban előkerül a pénztárca legalább 1-2 olyan equipment beszerzése céljából, ami nem csak egyszer sül ki, és a Hero-nkat folyamatosan képes támogatni a játék folyamán. Nem szándékozom e téren túl mélyre ásni, hiszen úgyis megismeritek a dekk építésekor a felszereléseket, másodszor a Tales of Aria egy olyan karakterisztikát tett az asztalra, amivel Classic constructed formatón a Brutes csak akkor veheti fel a versenyt, ha kegyetlenül szerencsés, vagy az ellenfél masszív tapasztalathiánnyal küzd. Sajnos ki kell jelentenünk, hogy Lexi (bármely vonulata), és Briar is képes akkora pofonokat bevinni, mint szeretett vadállatunk, azzal a különbséggel, hogy ők nem egy kiemelkedően jól sikerült körben teszik ezt meg, hanem négy körből három alkalommal. A Mikulásforma fazon meg az elképesztően defenzív taktikáival vagy kivéreztet, vagy a világ végéig tart a meccs (döntetlen, ami még rosszabb a zakónál), amennyiben nem sikerül kisöpörni megfelelően a kezét.
EQUIPMENT SIDE
Nos ebben általában „nincs nagy mágia”, a mágia ellen kell elsődlegesen felkészülni. Ami azt jeleni, hogy az 1-2-es Arcane damage-ek ellen mindenképpen előkerül pár nullrune cuccos. Ilyen esetekben az ellenfél class-től függően kalap-kabát van, aztán meg „kalap kabát”. Ennyi a mese. Nyilván nem vagyok a legnagyobb spíler, és bizonyos, hogy nem egy játékos már most túlszárnyal a brute megfelelő használatában. Ezek már olyan pontok, amik a megfelelő időt rászánni képes emberek privilégiuma megalkotni és posztolni.
KÖLTSÉGGAZDÁLKODÁS.
„A többet ésszel, mint ész nélkül” felkiáltás, azt hiszem, itt ütközik ki lényegében. Rhinar hatékonysága egyértelműen a forrásmenedzsmenten áll vagy bukik (és a közhiedelemmel ellentétben nem a gamblingen). A legtöbb támadó lapja 2-3-as költségű, és a támogató lapjai is a 0 mellett egy random dobást eredményeznek. Fegyvereink sem adnak lehetőséget nagy játszadozásra, hiszen mindegyikük 2 coin bedobásával pörgethetők meg, ami nem a legolcsóbb dolog, egy alap 3-as sebzésért cserébe. (Nyilván optimális esetben az a 3 már 5, de sebaj).
Hősünk elképesztő étvágyához nem elég úgy működni, mint egy Ranger/Ninja/Runeblade. Azaz pitch3 és utána lepakolok 6 lapot húztam 3-at, sebeztem 16-24 et. Itt egy lap kijátszásakor pitcheléssel kell/lehet kizárni, vagy redukálni a random faktort, és a középjátéktól kezdve baromi sokat jelent, ha emlékszel, miket pitcheltél el a játék folyamán, és abból hol tart a paklid. Az átlagos Resource-ot minimum 1,6-2 környékére érdemes feltornászni, ugyanis minél közelebb vagy az 1,6-hoz, annál könnyebben fullad meg az akciód Resource hiányban.
Kitekintő: Éltem meg azt a remek helyzetet, hogy összetornásztam +19 sebet és egy üres kezet az ellenfélnél. Csőre töltött meataxe-em már alig várta, hogy odapendíthessen 24-re emelve a csapás erejét. Épp csak a ravasz meghúzására nem volt csak egy piros lap a kezemben, és egy skullcap a fejemen. Az eredményt vizualizálva: hősünk felspannolja magát, állati őrjöngéssel az ellenfélre ront, aztán egy lépéssel előtte leül szenyát zabálni, mert elfáradt a felkészülésben.
Nade vissza a témához. Kellenek a kék lapok és a sárgák is. Ez a támadó lapok tekintetében máris rommá korlátozza a lehetőségeket, és rá is fordulunk ezzel a kényes pontra, a boostoló lapokban találhatod meg a potenciált ebből a szempontból, illetve ha a mid-range vonulatot szeretnéd vinni, akkor a Defense reaction lapok között lavírozhatsz. Nincs értelme tovább fejtegetni, mivel a jelenlegi lapkészlettel ez máris max 60-80 használható lapra korlátozza a készletet a dekk jellegétől függően.
KONKLUZIÓ
Sajnos „Gyurma” ma a blitz eveteknek lehet ugyan befutója és tűzerős sztárja, de a CC derbiken igen kevés eséllyel rúghat labdába, éppen ezért nem egy játékos várja már izzadva, hogy az Everfest vajh mit tesz nekik le az asztalra.
Mindenkit bíztatok sok játékra a karakterrel. Bár nála is sok a matek, de még ő áll legközelebb a szerepjátékos hangulathoz, és ő adja vissza leginkább (hibáival együtt) egy hús vér lény jellegét.
Igyekszem még egy fejezetet szentelni a dolognak, méghozzá a különféle taktikák és kombók vakargatása céljából, és remélem, hogy az Everfest Prerelease előtt lesz lehetőségem kidobni, hiszen – legalábbis remélem – az ott megjelenő stuffok fejre állítják majd úgyis, amit ide lefirkáltam.
folytatjuk… (Így vagy úgy…)